Autumn started! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu Autumn started! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Autumn started!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 September 2012 | Finland, Helsinki

Hei!

Mijn tweede verslag vanuit Helsinki. De herfst is begonnen. Gisteren heeft het de hele dag geregend en het is ook een stukje kouder. Vorige week heeft een huisgenoot al gebruik gemaakt van het kacheltje :), dat merkte iedereen want we zaten al gauw met zijn 6en in haar kamertje hihi. Ook begint het steeds eerder donker te worden. Rond 7 uur merk je dat het gaat schemeren en om 8 uur (dat was vorige week, nu dus nog wat eerder) is het helemaal donker. Ik geloof dat dat nog wel hetzelfde in Nederland is maar gaat al wel snel.

De laatste tijd hebben we leuke feestjes gehad! Op woensdag avond 12 september hebben we feest gehad waar iedereen chique gekleed moest komen. Natuurlijk hadden vooral wij, de vrouwen, goed ons best gedaan :). Het feest was in een leuke club met uitzicht over de stad! Het was dan ook weer lekker laat geworden, om 4 uur kwamen we thuis en om 7 uur ging de wekker weer. Gelukkig waren we rond half 10 weer thuis en hebben we weer lekker verder geslapen (de back to bed party ;) ).

Diezelfde week heeft onze Oostenrijkse huisgenote lekker Wienerschintzels gemaakt! Het zag er niet moeilijk uit, dus zeker voor herhaling vatbaar!! Het was heerlijk. Daarna zijn we met zijn zessen naar een bar geweest om de verjaardag van Christine in te luiden. Op de terug weg hebben we haar verrast met ballonnen en muffins met kaarsjes. Was erg leuk en grappig omdat we het pas op dat moment bedacht hadden. Daarna zijn we naar onze buren geweest, zij hadden de muziek hard, dus zijn we maar even gaan kijken of het gezellig was. En dat was het zeker :). De volgende dag hebben we ons cadeau aan Christine gegeven (een gebreide sjaal, hoe Fins wil je het hebben ;) ) onder het genot van een stukje heerlijke taart. Daarna zijn we naar het Suomenlinna eiland geweest. Hier waren we al vaker geweest, daar kun je heerlijk van het weer genieten. 's Avonds zijn we bij een pastarestaurant gaan eten en hebben we de avond afgesloten met een Mexican party en een stapavond.

Vorige week ben ik twee keer naar de sauna geweest. Een keer ben ik naar het zwembad gegaan, hebben we eerst gezwommen en daarna in de sauna gezeten. De tweede keer ben ik hierboven in onze flat geweest. Ik ga hier zeker vaak gebruik van maken zodra het kouder wordt. Dit weekend hadden we weer twee feestjes. Dus ben er nog lekker moe van.

Ondanks het slechte weer van gisteren hebben we er toch een hele leuke dag van gemaakt. We zijn met een groep van 8 meiden naar Porvoo geweest. Dit is een oud stadje ongeveer 50 km van Helsinki af. We zijn er met de bus naar toe geweest. Het was heel leuk om rond te lopen. Leuke huisjes in Scandinavische stijl. Dus veel hout en veel verschillende kleuren. Er waren veel leuke winkeltjes die we ook even bezichtigd hebben. We hebben lekker geluncht. Ik had zalm met aardappels en wortels. Na de lunch zijn we weer verder gaan lopen en hebben we de middag afgesloten in zo'n gezellige houten bruine bar. Iedereen had lekker chocomel en ik had een theetje, haha. Ook lekker :-). Hier hebben we lekker lang van de warmte genoten en daarna zijn we terug naar de bus gelopen. Iedereen had doorweekte schoenen en sokken haha. In de bus heb ik lekker geslapen dus de rit ging lekker snel.

Aanstaande donderdag gaan we met 30 studenten van school naar Stockholm! We vertrekken donderdagavond met de cruise boot! Vrijdag ochtend komen we in Stockholm aan en zaterdag avond gaan we weer met de boot terug. Zondagochtend komen we weer terug. Zondagmiddag gaan we naar het Nationaal Park, daar hebben we een ritje op ijsland paarden. En daarna zijn we moe en gaan we lekker slapen denk ik! Heb al weer zin in het weekend dus!

Volgende week dinsdag is mijn verjaardag alweer. Dan ga ik de tig in ;) haha. Heb niks gepland eigenlijk, ik zie wel wat de dag brengt.

Dit is weer genoeg voor nu! Tot de volgende keerrrrr.

Moi moi
xx Sas

• 24 September 2012 - 20:06

Schonemama:

Nou Saskia zo te lezen verveel je je eigen niet. Veel plezier in Stockholm dit weekend gr Carla

• 24 September 2012 - 22:04

Saskia:

Geweldig verslagje weer maar eh...ben je op vakantie of wordt er ook nog gestudeerd haha.
    Fijn dat je zo geniet en al die leuke dingen kan doen.
    Ben zeer benieuwd naar je paardrij ervaring,lijkt me super.
    veel plezier nog en doorgaan met genieten!XSasl

• 26 September 2012 - 09:04

Femke:

Super leuk verslag Sas! En heel erg leuk dat je naar Stockholm gaat :)
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag lieve Sas. Dikke knuffel.