Baltic Trip - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu Baltic Trip - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Baltic Trip

Blijf op de hoogte en volg Saskia

07 September 2012 | Estland, Tallinn

Hei Lezers!

Ik heb toch maar een blog aangemaakt. Zo hoef ik mijn verhalen niet ontelbaar vaak te typen en ik kan ook niet onthouden aan wie ik het nou wel en niet verteld heb. Dus deze blog is mijn oplossing. Afgelopen weekend ben ik met een groep van 50 uitwisselingsstudenten naar Tallinn en Riga geweest. Deze trip werd door de studentenvereniging van mijn school georganiseerd. Het was echt een hele leuke trip. Heel gezellig met de groep en Tallinn en Riga zijn beide heel mooie steden.

Vrijdag zijn we om 8.00 met de boot vertrokken, de tocht met de boot duurde ruim 3 uur. Toen we rond half 12 in Tallinn aankwamen hadden we tot 14.30 de tijd om Tallinn te ontdekken. Het is een hele kleine stad, dus ik denk wel dat we het meeste gezien hebben. Misschien ga ik er nog een keer terug want het is niet heel erg duur om daar met de boot te komen. Het is een hele mooie oude stad. Met veel gekleurde huisjes en allemaal geveltjes etc. Ziet er erg gezellig uit. Het was wel heel erg rustig, we zagen bijna geen mensen. We hebben met een aantal meiden heerlijk geluncht. Ik had lekkere zalmsoep! En een kopje thee haha.

Om 14.30 zijn we vertrokken naar Riga met de bus. Deze busreis duurde echt heel erg lang. Ik denk dat we rond 20.30 aankwamen in Riga. We zaten daar in een Hostel. Was erg goede locatie, overal lekker dichtbij! Die avond hebben we snel wat gegeten. 's Avonds zijn de meeste naar een club geweest, maar omdat ik me niet echt lekker voelde had ik daar niet zo'n zin in. Ik ben met een ander groepje van ongeveer 10 mensen naar een bar geweest. Dat vond ik ook erg leuk. Ik was rond half 2 thuis (als eerste ;) ) en ik vond het wel mooi geweest, het was een lange dag en ik had gedacht dat ik in dat hostel ook geen oog dicht zou doen maar dat viel gelukkig mee. We lagen met 9 meiden op een kamer maar iedereen was erg rustig en het bed lag goed dus heb goed geslapen.

De volgende ochtend begon om 11.00 uur een sightseeing die door het Hostel georganiseerd werd. Was wel leuk. We gingen met de voet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed geluisterd heb naar de gids, haha. We waren met een groep van 50 mensen dus dat is ook bijna niet te doen dat iedereen luistert. Na deze rondleiding zijn we lekker gaan lunchen weer. We hadden allemaal lekker een sandwich besteld. Riga is ook echt een hele leuke stad. Het lijkt een beetje qua stijl en straatjes op Tallinn maar het is wat levendiger met meer barretjes/restaurantjes en meer mensen ook haha.
Daarna zijn we even in de winkels gaan kijken. Heb een goedkope jeans (20 EUR) weten te bemachtigen en dunne handschoenen, ik heb alleen dikke wintersport handschoenen maar die zijn voor nu nog te warm. s avonds zijn we bij een heel leuk restaurantje gaan eten. Het was een soort buffet je kon alles zelf opscheppen. Maar het was echt heel erg lekker en helemaal niet duur. Ik had een salade, kipspies met aardappels en een lekker toetje voor ongeveer 8 euro. Daarna hebben we een glas honingbier geproefd (specialiteit van Riga ofzoiets) maar we proefde niet echt honing haha. Opzich was het bier wel lekker.
Savonds zijn we naar een club geweest, daar waren ze vrijdag ook heen geweest. Was heel erg klein maar op zich wel leuk. Was erg moe dus ben rond half 2 weer naar huis gegaan. In Riga hebben we ook leuke straatmuziekanten gezien. Twee oude mannen die gezellige muziek maakten op een keyboard en ergens anders zagen we een oud vrouwtje die aan het dansen was. Toen we laat in de middag er weer langs liepen stond ze er nog steeds haha!

Gister hebben we de hele dag gedaan om weer naar huis te komen. Van 8 uur tot 14.30 zoiets met de bus. En om 16.00 vertrok de boot, We kwamen om 19.30 in Helsinki aan en ik was uiteindelijk rond 20.30 thuis. Ik vond het wel jammer dat het zo veel reizen was maar dat wist ik van te voren. Het Hostel vond ik goed. De bedden lagen prima en de badkamer was erg schoon. Ze hadden alleen maar twee douches voor de hele afdeling. Maar dat was uiteindelijk ook goed gekomen ik hoefde niet of niet lang te wachten. Ook was er ontbijt, wit brood met jam. Maar dat brood kon je roosteren dus was wel lekker.

En vandaag zat ik weer om 8.15 in de les! Lekker vruuuggg. Net een wasje gedraaid. Gratis jeeeeuuuj! Iemand had niet op de knop gedrukt, dus ja dat heb ik toen maar gedaan ;).

Dit was het weer voor deze trip! Woensdag staat er een leuk feestje op de planning. We moeten chique gekleed gaan. Ik heb al een jurk maar moet denk ik nog even schoenen zien te scoren. Helaas hebben ze in Helsinki geen Scapino of Schoenenreus of wat dan ook. Zaterdag is er een mexicaans feestje in iemand zijn appartement, ben benieuwd. Ook is dan een huisgenoot van ons jarig dus dat gaan we ook eens goed vieren:).

Näkemiin! Hei hei

Terveisin

Saskia

  • 10 September 2012 - 18:10

    Jolien:

    Lieve Sas!

    Wat leuk om je nu via deze blog te volgen, scheelt je inderdaad een hoop getyp!
    Wat klinkt dat allemaal gaaf, die tripjes.. maar inderdaad wat een gereis! Uit je verhalen blijkt wel dat je het er erg naar je zin hebt, gelukkig!
    We missen je hier wel hoor... maar door je zo te volgen weten we toch een beetje wat jij allemaal uitspookt daar...
    Ik ga je blogs volgen..

    Dikke kus!!

  • 10 September 2012 - 21:47

    Aimy:

    Joehoee Helsinki!!

    Dit vind ik leuk!!

  • 10 September 2012 - 22:20

    Ilona:

    Gaaf hoor Sas! Ben toch wel een beetje jaloers op jou;)

  • 11 September 2012 - 10:27

    Inge:

    Woehoe! Superleuk om je berichtje te lezen. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt :)
    Heel veel plezier nog en ik houd je in de gaten hoor haha ;)

    Liefde, XXX

  • 11 September 2012 - 15:07

    Margot:

    Klinkt goed Saskia! Nog een fijne tijd!

  • 11 September 2012 - 15:12

    Arnold Van Zuylen:

    Met de boot, met de bus, met de voet! heerlijk zoals je schrijft. Ik hoop dat je daar nog plezier hebt, want dat straalt wel uit jouw verhaal.

  • 12 September 2012 - 23:19

    Sas:

    Super!!!!
    En ik ben dol op reisbloggs!

    Leuk dat je ook al zoveel gezien hebt,goed bezig.
    Enne je zou het erg goed doen als Santa Claus!!
    XXX Sas

  • 13 September 2012 - 17:34

    Renate:

    hoi Sas, Leuk verslag! Ben benieuwd of je nog schoenen gescoord hebt, of moest je je Allstars aan? Heb je ook een Mexicaanse outfit? Als dat maar in je koffer past! Dikke kus.

  • 16 September 2012 - 11:41

    Ludgard:

    Hallo Saskia

    Via ons moeder ben ik op jouw blog terecht gekomen. Dat is een goed idee om op deze manier iedereen te informeren! Leuk hoor! Je hebt straks al zoveel gezien dat je onze reisleidster kan worden!

    Heel veel groetjes uit Sittard en nog bedankt voor je mail
    xxxx Ron en Luddie

  • 16 September 2012 - 15:47

    Schone Mama:

    He Saskia mooi verteld, krijg nu ook zin om die kant van de wereld te gaan bekijken eens.
    Zo te lezen vermaak je jezelf wel. Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes Carla

  • 02 Oktober 2012 - 08:07

    Jos:

    Mooie rapportage, je kunt zo bij de krant beginnen. Veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 18155

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Transmongolie Express

29 November 2014 - 10 Maart 2015

First Backpacktrip: down under

14 Augustus 2012 - 22 December 2012

Erasmus Autumn Semester Helsinki 2012

Landen bezocht: