Update nummmer zoveel vanuit Helsinki! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu Update nummmer zoveel vanuit Helsinki! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Update nummmer zoveel vanuit Helsinki!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 November 2012 | Finland, Helsinki


Hei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pirates of the Baltic Sea
Van 1 tot en met 3 november ben ik met een groep uitwisselingsstudenten van onze school met een party cruise naar Stockholm geweest. We vertrokken donderdag om 17.00 uur en we kwamen weer terug in Helsinki om 10.00 uur op zaterdagochtend. Die vrijdag hadden we een halve dag in Stockholm. Daar hebben we lekker rondgelopen en van alles bezichtigd, wat we met de eerste trip nog niet gezien hadden. Op de boot was het een groot feest!! Er waren uitwisselingsstudenten uit heel Finland. Er waren zo’n 1400 studenten die kwamen om op de boot te feesten. Iedereen was verkleed als piraat, dat was echt heel erg leuk. De eerste avond hebben we flinke storm gehad op zee. We zaten op een super grote boot, maar toch voelde je ontzettend goed dat de boot heen en weer ging. Je kon niet goed blijven staan, zo erg was het. Veel mensen waren er misselijk van geworden. Maar dat is wel het echte piraten leven ;). De tweede avond was dat gelukkig niet, toen merkte je niet eens dat je op een boot stond dus dat was fijn. Toen konden we ook lekker de hele nacht doorfeesten en dat hebben we allemaal dan ook gedaan. Toen we zaterdag weer terug waren was ik echt lekker kapot. Ik heb de hele dag niet veel gedaan behalve gewassen, moet ook gebeuren. Zondag was het weer tijd voor de zelfgemaakte Wienerschnitzels met frietjes!! Die zondag zijn we weer op stap geweest, na twee dagen rust hadden we wel weer zin in een feestje ;). Ik ben samen met Rosalie en de twee Koreaanse huisgenoten Ae-Jin en Na-Young geweest, was erg gezellig.

Hardrock cafe
Afgelopen week was het heel erg druk met school. Dat was heel eerlijk gezegd de eerste week dat ik zoveel voor school gedaan heb! Maar nu ben ik helemaal bij gelukkig. Die week ben ik naar het Hardrock Cafe in Helsinki geweest. Dit café zit nog niet zo lang in Helsinki. Het was eigenlijk ook de eerste keer dat ik er echt in zo’n cafe naar binnen ben gegaan. We hebben een heerlijke burger op, maar daar betaalde we ook flink voor haha.

Familieweekend in Helsinki
Afgelopen vrijdag was het tijd voor het familiebezoek!! Papa, mama en Simone zijn mij een weekend komen bezoeken. Joep had het druk met andere dingen (?) dus die is lekker thuis gebleven :P. Mijn ouders sliepen in een hotel in de stad en Simone sliep gezellig bij mij op de kamer. Ik kon ze niet van het vliegveld komen ophalen omdat ik les had, maar ik heb ze zondag wel weg gebracht naar het vliegveld, wat natuurlijk minder leuk was :( ;). We hebben een heel gezellig weekend gehad. Vrijdag hebben we Fins gegeten. Zaterdag zijn we wat door de stad gaan lopen en zijn we naar een Fins museum geweest. Vooral paps vond het erg interessant, maar wij vonden de auto die in het museum stond zeer interessant. Dus daar hebben mama ik en Siem de tijd voornamelijk doorgebracht. Daarna wilde ik naar een leuk koffiehuisje aan een meertje gaan maar de bus reed voor onze neus weg dus zijn we in de stad wat gaan drinken. Zaterdag heb ik bovendien een nieuwe winterjas gekocht. Mede dankzij Simone haar support om het te kopen haha! Ben er erg blij mee en ik denk dat hij heerlijk warm is! S avonds hebben we bij een pizzeria gegeten en daarna bij papa en mama in het hotel wat gedronken. Zondag was het alweer de laatste dag, Simone en ik zijn ’s ochtends naar het hotel van pap en mam gegaan en daar hebben we samen ontbeten. Daarna zijn we naar het Suomenlinna eiland geweest, dat is een van de populairste toeristische attracties en dus een kijkje waard. Het was koud op het eiland, door de harde wind. Daarna was het alweer bijna tijd om ze naar het vliegveld te brengen. Ik vond het echt een super gezellig weekend, bedankt he ;) :D!
’S avonds was het tijd om de huisgenoten kennis te laten maken met het Brabantse ‘woorstenbroodje’. Ik had daarbij tomatensoep gemaakt met groenten er in. Ze vonden het allemaal erg lekker, gelukkig, het was de eerste keer dat ik soep gemaakt heb, maar het is niet moeilijk haha. De volgende keer is het de beurt van de Koreanen om weer te koken, heb er zin in!!!

Gisteravond zijn we naar de nieuwe James Bond film geweest. Ik heb nog nooit in mijn leven een James Bond film gezien. Ik wist zelfs niet eens dat er al 50 !! films waren haha:p, maar het was de moeite waard. Lekker veel actie, echt iets voor mij ;) !

Vanmiddag ga ik met school naar Porvoo. De studentenvereniging heeft voor uitwisselingsstudenten een kerstevent georganiseerd. We krijgen Fins eten en verder weet ik niet wat we gaan doen, ik laat met verrassen ;).

Over iets meer dan een week is het weer tijd voor nieuw bezoek, dan komt Aimy langs!! En dat weekend gaan de kerstlichtjes aan in Helsinki, dus ze komt precies in het goede weekend. Ik heb er al weer zin in.

Het weer hier is trouwens nog niet bepaald koud. Ik ben wel klaar voor de kou! Ben benieuwd wat we nog mee gaan maken. En het sneeuwt ook nog niet. Vandaag is het hartstikke lekker weer, super zonnig!

Foto’s komen later!!

Hei hei!!!
Sas

  • 13 November 2012 - 14:44

    Renate:

    Ha Sas, druk, druk, druk. En tussendoor ook nog studeren, haha. De support van Joep zal nog komen, denk ik. Het was heel gezellig. Ben benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier met Aimy volgende week. xxxx

  • 13 November 2012 - 18:47

    Ludgard:

    Hallo Saskia,

    Fijn te lezen dat je een nieuwe warme winterjas heb gekocht. Zal ons moeder ( Van Renate en mij) ook heel blij mee zijn!!Hoeft ze zich daar alvast geen zorgen meer om te maken. Leuk dat het zo gezellig is geweest afgeopen weekend! En wat een leuke foto !!( Heeft Renate doorgestuurd)
    Veel plezier met Aimy!!

    dikke knuffel
    xxxx
    Ron en ludgard

  • 13 November 2012 - 20:32

    Sas:

    Hey die sas,

    Dat was weer een leuk verslag!
    Fijn dat je zo geniet.
    Hoop dat je de dikke pakken sneeuw snel gaat meemaken hoor.
    Dat moet je toch echt meegemaakt hebben.
    Heerlijk met al die kerstlampjes.
    Geniet nog van de leuke tijd.
    Xxx sas

  • 14 November 2012 - 12:39

    Aimy:

    He Sasss! Leuk blog weer zoals altijd =D!! Heb echt zin om langs te komen!!!!!!!!
    Geniet er nog van en tot volgende week!

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 18155

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Transmongolie Express

29 November 2014 - 10 Maart 2015

First Backpacktrip: down under

14 Augustus 2012 - 22 December 2012

Erasmus Autumn Semester Helsinki 2012

Landen bezocht: