Only one week left - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu Only one week left - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Only one week left

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 December 2012 | Finland, Helsinki

Hallllllllllooooooooooo al mijn trouwe lezers,

Nou, dit is dan denk ik mijn laatste blog vanuit Helsinki. *Ahhhhhhh*. Ik heb echt zo'n super tijd gehad! Helemaal top, jammer dat het te snel is gegaan.

Deze week is de laatste week van mijn Erasmusperiode in Helsinki. Er staan nog twee presentaties te wachten en twee examens. Vrijdagmiddag ben ik klaar. Daarna gaan we met huisgenoten uit eten en vervolgens is er een afscheidsfeest. Heel gek, besef het nog niet, gelukkig haha. Een van onze Koreaanse meiden kon het zojuist al niet meer droog houden, kei zielig, denk dat ik het eind vd week en na Lapland ook niet droog kan houden. Wat drama drama drama allemaal haha.

Zaterdag vertrekken we met zijn 7en (ik, Anna, Christine en nog 4 jongens) naar Lapland. Daar heb ik echt ontzettend veel zin in. Ik denk dat dit wel de mooiste trip is die ik ga maken. Ben heel erg benieuwd. We gaan daar onder andere een Husky safari doen, naar de Rendieren farm, Ice fishing en wandelen in de sneeuw met van die platen onder je voeten. HOPELIJK zien we het Noorderlicht, dat moet wel heel bijzonder zijn. Er zijn al veel studenten via school naar Lapland geweest maar helaas hebben zij het niet gezien. Ik heb wel gehoord dat het dit jaar heel 'actief' is en dat de kans groot zou moeten zijn dat we het zien, maar goed, dat hangt natuurlijk ook van het weer af. Het moet niet bewolkt zijn.

Ik zal jullie ook even van de afgelopen weken op de hoogte houden. Vooral veel feestjes, feestjes, feestjes en feestjes. Daarnaast maken we het gezellig in de keuken met veel kaars verlichting, we hoeven het gewone licht dan niet aan te zetten haha. We zijn al een aantal weken in de kerststemming. De stad is ook mooi versierd en er ligt best veel sneeuw. Er zijn twee kerstmarkten op dit moment en dat ziet er erg gezellig uit. Ik ben ook bij de Kerstman op schoot geweest en hij zei dat ik lief ben geweest, haha, zou ik willen. Deze week gaan we nog even langs om de Bratwurst te eten die zo lekker rook de laatste keer. We hebben ook nog kerstkoekjes gemaakt dat is in Duitsland namelijk een erg populaire traditie. We hebben vorige week nog Sinterklaas gevierd, dat was echt helemaal geweldig. We waren met ongeveer 30 mensen uit verschillende landen. Iedereen had verschillende cadeautjes meegenomen en we hebben een dobbelspel gespeeld. De meeste hadden natuurlijk nog nooit van Sinterklaasavond gehoord, behalve wij Nederlanders. Maar het viel goed in de smaak bij iedereen.

Als ik terug ben in Nederland zal ik nog een blog schrijven over Lapland en dan is het klaaaarrrrrr........... back to normal life....

Kiitos Helsinki

Veeeeeeeeeeeeeeel liefs en groetjes!

  • 10 December 2012 - 14:51

    Wilma Deckers:

    Hallo Saskia,

    Nog veel plezier in Lapland. Wat een belevenissen allemaal.
    Dit kan niemand je meer afnemen.
    Groetjes Wilma.

  • 10 December 2012 - 15:10

    Sas:

    Nou meid,geniet nog maar lekker even.
    Succes deze week met je examens, en dan op naar lapland.
    Mijn schoonouders hoorde afgelopen zomer helaas ook niet tot de gelukkigen.
    Het was toen hardstikke vochtig en bewolkt.
    In de winter meer kans,dus ben zooo benieuwd!

    Enjoy!!!XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 18144

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Transmongolie Express

29 November 2014 - 10 Maart 2015

First Backpacktrip: down under

14 Augustus 2012 - 22 December 2012

Erasmus Autumn Semester Helsinki 2012

Landen bezocht: