Moskou last destination - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu Moskou last destination - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Saskia Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Moskou last destination

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Juli 2016 | Rusland, Moskou

Goodday,

En laatste bestemming: Moskou! Heeft mijn verwachtingen overtroffen! Wat een mooie stad. En heerlijk zomers weertje er bij.

Moskou is echt een Europese stad. Vinden wij. Mooie gebouwen. Doet me wel een beetje denken aan Helsinki en Stockholm. Wij zitten in een hostel echt op een perfecte locatie, vrijwel alles is op loopafstand. Er is ook een groot metronetwerk dus wij dachten dat alles 'ver' uit elkaar zou liggen maar is lopend allemaal goed te doen!

Op dit moment is er in Moskou een Ice Cream festival. Hoe leuk!! Het lijkt echt op een grote zomerse kerstmarkt. Allemaal kraampjes versierd met ijsjes en lekker roze frutsels. En lekker ijs natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat we nog niet heel speciaal ijs gezien hebben ofzo en ze scheppen inimini bolletjes, maar het is gewoon super leuk. Haha.

Eerste dag rond geslenterd op het Red Square en in de winkelstraten daarnaast. Op dit plein vind je denk ik de mooiste Kathedraal van Rusland. In ieder geval een van de mooiste die ik gezien heb: St Basil Cathedral. Echt mooi met veel verschillende kleuren. Steeds dook hij ergens weer op in het uitzicht en denk je 'wauw wat mooi'.

We hebben ook een boottochtje gedaan. Savonds echt super lekker gegeten bij een biologisch Russisch restaurant. Echt jammie.

Volgende dag zijn we naar het Kremlin geweest. Dit is het historisch centrum met allerlei regeringsgebouwen en kathedralen. Nu vooral één groot museum. Netjes in de rij gestaan om een kaartje te kopen. Dachten we. Bleek dat we in de rij stonden voor het Mausoleum van Lenin... Daar zie je Lenin dus gebalsemd (?) liggen... Wij netjes de rij volgen en door de veiligheidspoortjes heen. Gezellig kletsen. Maar we hoorden al een paar keer SSSSTT. En we dachten dat is wel heel officieel een bezoek aan het Kremlin. Tot Tom fluisterde: daar ligt Lenin!! Oeps..... Het was wel gratis, (gelukkig), want we hoefden er eigenlijk niet heen.

Daarna was het gelukt om de juiste ingang te vinden. We hebben de kathedralen bekeken en toen waren we eigenlijk wel klaar...

Daarna naar het Gorky Park geweest. Ook echt heel erg leuk. Hier heb je een mega fontein die ook een beetje een Efteling achtige, met muziek, water show geeft. Er om heen kun ke lekker zitten met je voeten in het water. Of helemaal het water in met kleren en al... Dat deden best veel mensen! Vet grappig. Verder ook veel terrasjes in het park. En je kan er volleyballen. En kinderen spelen door van die tuinsproeiers.

Op de terug weg weer naar het centrum zijn we langs de rivier gelopen die door Moskou heen gaat. Ook hier weer een plek met fonteintjes waar kinderen en volwassenen (die even kind zijn geworden) lekker spelen in het water. Ook een mooi fietspad met allemaal verhogingen voor de vele steps, skateboards, skeelers en fietsers. Super leuk. Echt veel ideeën opgedaan voor in Den Bosch ;-)!!

Vandaag is de laatste dag en gaan we shoppen... :-P. Vanavond willen we lekker en luxe uiteten. Omdat het kan.

Zo, laatste dag zit er ook op. Vandaag naar een marktje geweest ergens in een hele vage buurt. Het ligt gelegen in een groot thema park wat er van de buitenkant gesloten en verlaten uit ziet. In dat park kun je ook trouwen. Ziet er van binnen mooi uit maar van de buitenkant denk ik, hier wil ik toch niet dood gevonden worden. Wat souvenirs gekocht en daarna terug naar de stad.

Savonds lekker gegeten! We wilde de laatste avond luxe uit eten. Lonely planet had een restaurant aangeraden waar we eigenlijk heen wilden maar na het menu op internet gecheckt te hebben vonden we het veel te duur. Er zitten hier super veel restaurants dus keuze genoeg! Dus weer super lekker gegeten met een paar glaasjes wijn er bij. Daarna nog even Moskou by night gezien. En nu zit het er op!

Nog ekkes ontbijten en dan richting vliegveld! Tot snel iedereen!

Dikke kussen

• 06 Juli 2016 - 23:29

Janneke:

Is weer een mooie vakantie geweest, leuk om jullie belevenissen te lezen! Groetjes Janneke